Nowa książka

Moja nowa książka idzie do druku. „Wolny agent Umeda i druga Japonia”, 474 strony.

Pracowałam nad nią dwa lata. Inicjatywa wyszła od Yoshiho Umedy. Zdawałam sobie sprawę, że zwraca się do mnie ktoś poważnie chory. On też sobie zdawał sprawę, że w pewnym momencie może go zabraknąć. O książce myślał od długiego czasu. Miał zgromadzonych mnóstwo materiałów (dokumenty, fotografie, wywiady, filmy), które dostałam na dysku. Z początku – przerażenie, opanowanie zawartości zajmie mi co najmniej rok… poza tym najbardziej lubię etap wstępny, poszukiwanie dokumentów do biografii.

4 maja 2012, gdy już prace były mniej więcej w połowie – Yoshiho zmarł. Zobowiązanie stało się jeszcze poważniejsze. Pisałam przez całe wakacje.

Już po śmierci Yoshiho natrafiłam na wiele nowych faktów dotyczących jego ojca.

Skomentuj

